Wednesday, November 17, 2010

G-Star Scramble Magnum 2010 'Terra', directly after seeing ...

G-Star Scramble Magnum 2010 'Terra', directly after seeing ...
Kim, Dong reporters dhkshj@gamespot.co.kr
[ZDNet Korea] following 18 days held in Busan, Korea's largest game show BEXCO Gstar a game released in 2010 performed the role of the Multiple Access Game (MMORPG) 'Terra' hot for the media attention.

Appeared to be several times already showed glimpses of masterpieces as 'terra' a game and 15 days 'G-Star Premier 2010' was released on the occasion of the demonstration version available. The public disclosure of the mere beyond, a glimpse into the confidence of a game and the Blue Hole was a big tree.

Public 'Terra' various parts of the three primary tests have improved since the most recent version. The progress of the game's content can be up to more than 40 levels, various species have been released as well as all jobs.


▲ ahead of public service that is exhibited in the `terra` G-Star 2010

The most striking part is that significantly increased overall usability. While using various key battles were in progress the key easier than traditional methods, sight glass is very likely to be encountered in a number of battles that could lead.

But that battle was not lighter. Tranquility of the battle itself, still were excellent, a large number of enemies out to kill the pleasure than the three primary tests have been further improved. The strategy needs to play a party but the overall difficulty of the burden has fallen to the lower.

Also on board equipment and the overall interface has been simplified, too. Progress of the game in the past to exclude the portion of the factors that affect them stood out boldly. Boarding equipment is not in combat, without the delays that were available on board, go to the store in the state mission board receives no such action was possible.

Map level, but the overall level of optimization than the existing differences could almost feel. In the past, due to high-quality texture slightly higher rated portion of the specification, but this time there was a shorter loading the map, yet still maintain the level of Tranquility technology improvements can be felt.

▲ 6 has been demonstrated to plug in two monitors 'Terra'

Finally, decorated with white rice portion of the game 3rd person game neulryeoon steadily since the test (In-Game) is video. 'Tara' to understand the story of a real-time video this video is not the CG jejakdwae the sights and feel of the game with a solid worldview allows.

Future versions of this version, because the G-Star 2010 from 18 users can directly experience. Become more awesome 'Terra' Experience with the level of next-generation MMORPG that what about the.








지스타 2010 출격 대작 ‘테라’, 직접 해보니...
김동현 기자 dhkshj@gamespot.co.kr
[지디넷코리아]오는 18일 부산 벡스코에서 열리는 국내 최대 게임쇼 지스타 2010에서 공개될 한게임의 다중접속역할수행 게임(MMORPG) ‘테라’에 대한 언론의 관심이 뜨겁다. 

이미 여러 차례 모습을 드러내면서 대작의 면모를 보였던 ‘테라’는 15일 한게임 ‘지스타 프리미어 2010’ 행사에서 시연 가능 버전으로 공개됐다. 이번 공개는 단순한 공개를 넘어, 한게임과 블루홀의 자신감을 엿볼 수 있는 대목이었다. 

공개된 ‘테라’는 3차 테스트 이후 다양한 부분이 개선된 가장 최신 버전이다. 게임의 진행은 40레벨 이상의 콘텐츠까지 가능했으며, 다양한 종족은 물론 모든 직업이 공개됐다. 

▲ 공개 서비스를 앞두고 지스타 2010에 출품되는 `테라`

가장 눈길을 끄는 부분은 전체적으로 편의성이 대폭 상승했다는 점이다. 다양한 키를 사용하면서 전투를 진행하던 기존 방식보다 키는 쉬워졌으며, 시야가 매우 다양해져 다수의 전투에서도 유리함을 이끌어낼 수 있었다. 

그렇다고 해서 전투가 가벼워진 것은 아니었다. 전투 자체의 퀼리티는 여전히 뛰어났으며, 일대다수의 적들을 사냥할 때 나오는 쾌감은 3차 테스트보다 한층 개선됐다. 파티 플레이는 전략을 요구하지만 전체적인 난이도은 낮아져 부담이 줄어들었다. 

또한 탑승 장비나 전체적인 인터페이스들도 간소화 됐다. 예전에 게임의 진행에 영향을 주는 요소들을 과감히 배제한 부분이 눈에 띄었다. 탑승 장비는 전투 중인 아닌 경우는 딜레이도 없이 바로 탑승이 가능했고, 탑승 상태에서 상점에 가거나 임무를 받는 등의 행동도 가능했다. 

맵의 수준은 기존보다 최적화됐지만 전체적인 수준의 차이는 거의 느낄 수 없었다. 예전에는 고화질 텍스처로 인해 다소 사양이 높다고 평가된 부분들이 존재했지만 이번에는 맵의 로딩도 짧아졌으며, 그러면서도 퀼리티의 수준은 그대로 유지해 기술력을 향상을 느낄 수 있다. 
▲ 6개의 모니터를 연결해 시연되고 있는 `테라`

마지막으로 게임성의 백미를 장식한 부분은 3차 테스트 이후 꾸준히 늘려온 인 게임(In-Game) 영상이다. ‘테라’의 스토리를 이해할 수 있도록 구성된 이 영상들은 CG가 아닌 실시간 영상으로 제작돼 볼거리와 함께 게임의 탄탄한 세계관을 느낄 수 있게 해준다. 

이 버전은 지스타 2010에 나올 버전이기 때문에 18일부터 이용자들이 직접 체험할 수 있다. 한층 대단해진 ‘테라’를 통해 차세대 MMORPG의 수준을 경험해보는 것은 어떨까. 

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