(New York, AP) correspondent gimhyeonjae hike yen worth of Japanese luxury market is changing the landscape.
Expensive than international prices for Japanese consumers of the so-called luxury brands have been gongryakhae `Japan premium 'in a special that will disappear.
The Wall Street Journal (WSJ) and eight days "in Japan, selling luxury high-income customers with high income and wealth 'Japan premium' to be sold for decades, was very comfortable," said, "but the Japanese yen in bad shape and the economic situation continues to value a 15 year high (7 days the current yen. 83.61 yen dollar exchange rate) recorded a comfortable, while the system is broken, "he said.
Foreign brands are sold at half price so-called `endako '(yen), the sale of the luxury market to threaten the existing typical example.
Yahoo Japan late last month, TaylorMade golf clubs, a shopping portal, Coach and Gucci handbags are sold at low cost and sales events conducted endako.
For example, the price of coach striped tote bag on the market $ 747 (63,000 yen) is sold to, but $ 306 in the portal (25,800 yen) scored in the price.
Last month, 22 to 28 conducted one week due to this offer in July of this portal over the same period rose 5 fold increase in luxury sales.
Similar discounts on expensive luxury watches conducted, Japan's leading e-commerce site, Rakuten yichiba `'a month over the same period recorded a 45% increase in sales, she said.
Japan's middle-class fascination with luxury in the 1980s and exploitative in Tokyo, Chanel and Louis bwitongeun opened a large retail store. However, a negative outlook on the effects of the slowdown in luxury goods in Japan last year imported 16% decrease in size over the previous year declined to 9.94 billion U.S. dollars.
With the slowdown in Japan, with pricing that is formed by the negative public opinion led to shrinking sales.
Of the McKinsey consulting firm, senior consultant, Brian salseubeogeu "bad economic situation in Japan, along with the price on the internet luxury Japan premium, due to price transparency that the public continues to be unlikely," he said.
<日 명품시장 변화..인터넷 판매 급증>
외국 보다 비싼 가격으로 일본 소비자를 공략해 왔던 명품 브랜드들의 이른바 `재팬 프리미엄' 특수가 사라지고 있는 것이다.
월스트리트저널(WSJ)은 8일 "일본에서 고가 수입명품 판매는 풍부한 고수입 고객들과 `재팬 프리미엄'으로 수십년동안 아주 편안한 판매를 할 수 있었다"며 "그러나 일본의 경제 상황이 계속 좋지 않은 데다 엔화 가치가 15년래 최고치(7일 현재 엔.달러 환율은 83.61엔)를 기록하면서 이 안락한 시스템이 깨지고 있다"고 보도했다.
해외 명품을 절반 가격에 판매하는 이른바 `엔다코'(엔고) 세일이 기존의 명품 시장을 위협하는 대표적인 예다.
지난달 말 야후재팬은 쇼핑 포털에 테일러 메이드 골프채, 코치와 구찌 핸드백 등을 저가에 판매하는 엔다코 세일 행사를 실시했다.
예를 들어 코치의 줄무늬 토트 핸드백 가격은 시중에서 747달러(6만3천엔)에 팔리고 있지만, 이 포털에서는 306 달러(2만5천800엔)로 가격을 매겼다.
지난달 22일부터 28일까지 한 주 동안 실시된 이 할인행사로 인해 이 포털은 7월 동기 대비 5배의 명품 판매액 증가를 기록했다.
명품 고가 시계에 대해 비슷한 할인 행사를 실시한 일본의 대표적 e-커머스 사이트인 `라쿠텐 이치바'도 전월 동기 대비 45%의 판매 증가를 기록했다고 한다.
일본의 중산층은 1980년대 명품에 열광했고 샤넬과 루이 뷔통은 앞다퉈 도쿄에 대규모 직영점을 열었다. 그러나 경기 둔화에 대한 부정적 전망 등의 영향으로 지난해 일본의 명품 수입 규모는 전년보다 16% 감소한 99억4천만달러에 그쳤다.
경기 둔화와 함께 일본내 가격 책정이 과도했다는 부정적 여론이 형성된 것이 판매 위축을 이끌었다.
컨설팅 회사인 매킨지의 브라이언 살스버그 수석 컨설턴트는 "일본의 안좋은 경제 상황과 함께 인터넷에 명품 가격이 공개되는 가격 투명성 등으로 인해 재팬 프리미엄이 계속되기는 어려울 것"이라고 전망했다.
kn0209@yna.co.kr
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