Thursday, November 18, 2010

Say, 1.5 times the exponential increase in the customer friendly "

Say, 1.5 times the exponential increase in the customer friendly "

Megastudy gimseongoh Mbest president at the COEX Intercontinental Hotel on the 19th Federation of International Management R & breakfast in the contest, and a lecture on the company's success is strategy.


Gimseongoh Mbest President, International Management Institute lecture

(AP) jeongcheongi reporter = "nice to say, 1.5 times the rumor quickly spread exponentially increases the number of customers."
Elementary and Secondary Education, a division Megastudy ㈜ 'Mbest' gimseongoh of the 19th president of FKI held at COEX Intercontinental Hotel under the International Management Breakfast Contest (经筵) 0.5 times the management theory in the '1 'and unfolded.

   'Let's go yukilyakguk' Kim, president of the well-known author of a small pharmacy in the outskirts of Masan, Gyeongnam are the ones grown in the corporate pharmacy.

   The report also face while he operated a pharmacy care enough to find a chart to memorize the names of customers, beyond the kind of devotion to our customers by fulfilling customer has experienced the effects introduced called.

   "It is critical to customer satisfaction 1.5," said "10 times to try to say, ahead of a difficult, if 1.5 times the kindness of giving customers the kind of impressive and spread out the rumors," he said.

   He also represented Mbest when signing as a popular lecturer, "samgo choryeo choryeo all means that over the thirty necessarily tangent to fulfill the thought that" he was introduced.

   President Kim, "Customers come to me, I owe you think should have come to bless," and "the title of president to give the customers fled," he said.

   He popularity of the Internet, accessibility, and scalability with the most varied and systematic study of conflict among social classes and provide information about disparities between regions are trying to say was not.

   The private meeting, the president of this contest, including Chairman Lee Tae taejunjeyak jujinwoo four trillion industry chairman, president baeyoungho Kolon Industries, Lotte Engineering & Construction Package for president and over 300 people attended.








남보다 1.5배 친절하면 고객 기하급수 증가"
김성오 메가스터디 엠베스트 사장이 19일 코엑스 인터콘티넨탈 호텔에서 열린 전경련 부설 국제경영원 조찬경연에서 기업의 성공전략에 대해 강연하고 있다.


김성오 엠베스트 사장, 국제경영원 강연

(서울=연합뉴스) 정천기 기자 = "남보다 1.5배 친절하면 금방 소문이 번져 고객 수가 기하급수적으로 늘어납니다."
메가스터디㈜ 초·중등사업부인 '엠베스트'의 김성오 사장은 19일 코엑스 인터컨티넨탈 호텔에서 열린 전경련 산하 국제경영원 조찬 경연(經筵)에서 '1.5배 경영론'을 펼쳤다.

   '육일약국 갑시다'의 저자로 잘 알려진 김 사장은 마산 변두리의 조그마한 약국을 경남권에서 기업형 약국으로 성장시킨 장본인이다.

   그는 약국을 운영하면서 얼굴만 보고도 진료차트를 찾을 수 있을 정도로 고객의 이름을 외우고, 친절을 넘어 정성을 다함으로써 고객이 고객을 부르는 효과를 몸소 경험했다고 소개했다.

   그는 "고객 감동의 임계점은 1.5"라면서 "남보다 앞서나가려고 10배 노력하기는 어려워도 1.5배 친절을 베푼다면 고객은 감동하고 그 친절은 소문으로 번져나간다"고 강조했다.

   그는 또 엠베스트 대표로서 인기강사를 영입할 때 "삼고초려를 넘어 삼십고초려를 해서라도 반드시 이루겠다는 생각으로 임했다"고 소개했다.

   김 사장은 "내게 오는 고객은 나에게 복을 주러 온 은인이라고 생각해야 한다"면서 "사장이라는 타이틀은 고객이 달아주는 것"이라고 강조했다.

   그는 인터넷의 대중성, 접근성, 확장성을 최대한 이용해 다양하고 체계적인 학습정보를 제공함으로써 계층 간 갈등과 지역 간 불균형 해소를 위해 노력하고 있다고 밝히기도 했다.

   이날 조찬 경연에는 이 모임의 회장인 이태영 태준제약 회장을 비롯해 주진우 사조산업 회장, 배영호 코오롱인더스트리 사장, 박창규 롯데건설 사장 등 300여 명이 참석했다.

   

ckchung@yna.co.kr

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