Tuesday, November 16, 2010

Sales Skills] "There's no secret 100 million salary?

take income 10,000$ 
Sales Skills] "There's no secret 100 million salary?"
"My sister, brother, catch the customer's mind"
百 cheonhojeom modern 'objects' manager ryuhuisu

"What did I think the customer care? Receives as skin care, my husband hyungdo report, even one night misari
Live to go to a cafe for tea as a regular customer, such as my sister, my brother's over 100 people. "
Hyundai cheonhojeom the 'objects' ryuhuisu (39) managers operating since 2002, and Hyundai Department Store
The 'one manager contest' in the modern department stores in six consecutive named 'Best Manager' it.
20-year veteran is a career year. 20 years old in 1986 doedeon Support department store business to start
Doedeon age 27 year, married and began work at the same time syapmaenijeo.

Liu manager's salary that exceeds ₩ 100,000,000. The salary of the secret of ₩ 100,000,000 'customer care' to cut just said.
Starting with people, as many people going to the end, to feel happiness about their work, and that
Euphoria can be delivered to the customer's attitude is a priority. "Invitation to a family that can not
Chaenggideorado, loyal customers, large and small things do not get caught, "he added.
One word of advice to junior syapmaenijeoreul dream. "Syapmaenijeoran job is no easy task.
Ever since I started doing this on Sunday, never swieobon. But if you want to see on the insane,
Doctor, a lawyer no less mokpyohan making things happen and you want to live a successful life, apparently dojeonhaebol
Good job. " 


영업스킬] “연봉 1억 비결요?”

“언니·동생 하면서 고객 마음 잡는거죠”
현대百 천호점 ‘오브제’ 류희수 매니저

“고객 관리를 어떻게 하냐고요? 피부관리를 같이 받으며, 남편 흉도 보고, 밤 1시에도 미사리
라이브 카페에 같이 차를 마시러 가는 언니·동생 같은 단골 고객이 100명이 넘어요.”
현대백화점 천호점의 ‘오브제’ 류희수(39·사진) 매니저는 현대백화점이 2002년부터 운영하고
있는 ‘에이스 매니저 선발 대회’에서 6회 연속 선정된 현대백화점 내 ‘최우수 매니저’다.
올해로 경력 20년의 베테랑이다. 20세 되던 1986년부터 백화점 지원부서 업무를 시작으로
27세 되던 해, 결혼과 동시에 샵매니저 일을 시작했다.

류 매니저의 연봉은 1억원이 넘는다. 그는 연봉 1억원의 비결을 ‘고객관리’로 딱 잘라 말했다.
사람으로 시작해서, 사람으로 끝나는 일인 만큼, 자신이 일에 대해 행복감을 느껴야 하고, 그
행복감을 고객에게 전달할 수 있는 마음자세가 우선이라고 말한다. “집안의 경조사는 못
챙기더라도, 단골고객의 크고 작은 일은 빠지지 않는다”고도 했다.


샵매니저를 꿈꾸는 후배에게 충고의 한 말씀. “샵매니저란 직업은 결코 쉬운 일이 아니다.
이 일을 시작한 이후 한번도 일요일에 쉬어본 적이 없다. 하지만 일에 미쳐보고 싶다면,
의사·변호사 못지않게 목표한 바를 이루는 성공한 인생을 살고 싶다면, 분명히 도전해볼
만한 직업이다.”

No comments:

Post a Comment