(AP) reporter = Bae; popular among local women `global fashion magazine Elle magazine, and mobile TV channels in the country, Twitter, etc. are engaged in a variety of eye-catching media experiments.
According to the domestic industry for the past nine days in January gaegukhan At Elle Elle TV channel brands in the world's first and only TV channel owned by more attention is being followed.
Based on last August to approximately 8.2 million households watching was secured, this year can be secured to the 10 million households are estimated to herself. CJ Hello Vision and GS Gangnam Broadcasting, satellite and IPTV 3 Skylife At Elle TV is sent all four.
At Elle, TV official, "a number of TV channels in France, with headquarters, but the channel did not thing the name of Elle" and "Korea's first attempt at this as Elle in 42 countries in the world is watching," he said.
Elle lives up to our level of interest rates of 30% to maintain its production efforts, including the initial investment is not unusual.
Elle last Galaxy S coincide with the release of Samsung mobile magazine service for Android, bringing 20,000 people, including two downloaders enjoyed considerable popularity as mobile. At month 25 TV On The Twitter service seonboyimyeo Elle `One Source Multi-use 'based on it is moving to expand.
To survive in the domestic foreign channels that are broadcast environment nokrokji Elle Given the success of the market performance of initial broadcast of all accounts impressed.
Influential media such as MTV also entered the domestic market after 2001, little progress is real or not.
Elle magazine reporter's attempt to broadcast operations personnel to actively use, 'cross-media' Another way to lead the new.
Elle en masse, especially the reporters 14 people participated in the talk shows every issue by engaging in her own journalistic shortcomings visual chart `Elle 'program is worth the reaction to the TV, the official Et Elle was introduced.
엘르, 국내서 첫 방송채널 운영 `관심'>(종합)
9일 업계에 따르면 국내에서 지난 1월 개국한 엘르엣티비 채널은 전세계 엘르 브랜드가 보유한 최초이자 유일한 방송 채널이어서 더욱 주목받고 있다.
지난 8월 기준으로 약 820만 시청가구수를 확보했으며, 연내에 1천만 가구 확보가 가능하리란 추산이다. CJ헬로비전과 GS강남방송, 위성방송 스카이라이프와 IPTV 3사 모두 엘르엣티비를 송출한다.
엘르엣티비 관계자는 "프랑스 본사에서 다수의 TV채널을 가지고 있지만, 엘르의 이름을 건 채널은 없었다"며 "한국에서 이를 최초로 시도하는 만큼 전 세계 42개국의 엘르에서도 주시하고 있다"고 말했다.
엘르 본사의 관심 수준에 걸맞게 30%의 자체 제작 비율을 유지하는 등 초기 투자 노력도 예사롭지 않다.
엘르는 지난 삼성전자의 갤럭시S 출시에 맞춰 안드로이드용 모바일 매거진 서비스를 선보여 2만명이 내려받는 등 모바일로도 상당한 인기를 누렸다. 또 지난달 25일에는 엘르엣티비의 트위터 서비스도 선보이며 `원소스멀티유스' 기반을 확대해나가고 있다.
사실 해외 채널이 국내에서 살아남기가 녹록지 않은 방송 환경을 감안할 때 엘르의 성공적인 초기 방송시장 진입의 성과는 상당히 인상적이라는 평가다.
MTV같은 유력 매체도 지난 2001년 국내 시장에 진입한 뒤 별다른 성과를 내지 못하는 현실이다.
엘르의 시도는 잡지사 기자 인력을 적극적으로 방송 운영에 활용, `크로스 미디어'를 선도한다는 점에서도 새롭다.
특히 엘르의 기자 14명이 대거 참여해 매 이슈별로 기자적 시각에서 토크쇼를 벌이는 `엘르 차트' 프로그램에 대한 반응이 상당하다고 엘르엣티비 관계자는 소개했다.
jbkim@yna.co.kr
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