Monday, November 22, 2010

Apple's hottest 中(china) love ... "everything changed"

Apple's hottest 中(china) love ... "everything changed"
Taejung Kim reporters tjkim@zdnet.co.kr
[ZDNet Korea] junggukseo Apple introduced a new billing system and a large retail store operations by increasing the adaptation went on. Vast continent will jwigetdaneun play sijangseo initiative is an expression.

美 Silicon Valley San Jose Mercury News, Apple Daily currency payment system in China was introduced last month, 21 days (local time) reported.

According to the newspaper the meantime, Chinese consumers are not dollars and a payment function only with a credit card purchase was made possible with Apple products. Apple's increased sales in China, such a system include a big decision limits, according to local conditions, changes will seem to move.

Apple limit the application of the Chinese government to embrace an active stance of policy was clear. Through a press release, "continued compliance with local laws, and all applications are not available in all countries," he said in the press.

For example, China's 'national separatists' designated as the Dalai Lama be American-related applications available, but not in China to access banned.

AppStore posted 250,000 U.S., half of the applications that are not available junggukseo is estimated to local development agencies.

To develop educational applications for children bokan Bo Huang, CEO of technology, "Apple's business in China in order to facilitate the government's policy not to obey," he explained.

Apple retail stores in China also tend to increase dramatically. With the launch of the iPhone last four retail stores in Beijing and Shanghai were opened, two years with plans to expand the end 25 opening.

For the past several years, China was not Apple's target markets. A lack of Chinese-only products, and market in challenging local laws have acted as a barrier.

Such a situation, demonstrating the popularity of the iPhone has caught a break. IPhone is emerging as a symbol of wealth junggukseo, flourishing, while Apple sold all accounts, the strategy that led the change.

Morgan Stanley analyst in a recent report of the cottages heobeoti was 2.9 billion U.S. dollars last year, Apple's annual sales in China, $ 9,000,000,000 in 2012 to pass, he said.

Meanwhile, Apple's lack of services in China targeting will lead to consolidation in South Korea jeokjanda concerns. The opening last month, 4 delay Apple iPhone in China because of the quantities are known to be placed first.








애플의 화끈한 中 사랑…“다 바꿔”
김태정 기자 tjkim@zdnet.co.kr
[지디넷코리아]애플이 중국서 새로운 결제시스템을 도입하고 대형 직영점을 늘리는 등 현지 적응작전에 나섰다. 방대한 규모의 대륙 시장서 주도권을 틀어 쥐겠다는 의지 표현이다.

美 실리콘밸리 일간지 산호세머큐리뉴스는 애플이 중국에 위안화 결제 시스템을 지난달 도입했다고 21일(현지시간) 보도했다. 

신문에 따르면 그간 중국서는 소비자들이 달러와 결제 기능을 가진 신용카드로만 애플 제품을 구입 가능했다. 애플은 이 같은 시스템으로는 중국내 판매량 증가에 한계가 크다고 판단, 현지 사정에 맞춰 변화 움직임을 보인 것이다. 

애플은 중국 정부의 애플리케이션 제한 정책도 적극 수용하겠다는 입장도 분명히 했다. 보도자료를 통해 “현지법을 지속 준수하며, 모든 애플리케이션을 모든 국가에서 이용 가능한 것은 아니다”라고 언론에 전했다. 

예를 들어 중국이 ‘국가 분리주의자’로 지목한 달라이라마 관련 애플리케이션은 미국서는 이용 가능하지만, 중국서는 접근을 금지했다. 

미국 앱스토어에 올라온 25만개의 애플리케이션 중 절반 정도는 중국서 이용할 수 없다는 것이 현지 개발업체들의 추정이다. 

어린이 교육용 애플리케이션을 개발하는 보칸 테크놀러지의 보 황 CEO는 “애플이 중국 사업을 원활히 하기 위해서는 정부의 정책에 따를 수밖에 없을 것”이라고 설명했다. 

애플은 중국내 직영점도 대폭 늘려간다. 최근 아이폰4를 출시하면서 베이징과 상하이에 직영점을 개설했고, 2년 말까지 25개점으로 확대할 계획이다. 

지난 수년간 중국은 애플의 주력 시장이 아니었다. 중국어 전용 제품이 부족했고, 까다로운 현지 법규도 시장 공략의 장애물로 작용했다. 

이 같은 상황은 아이폰이 인기를 끌면서 확 바뀌었다. 아이폰은 중국서 부의 상징으로 부상, 인기리에 팔리면서 애플의 전략 변화를 이끌었다는 평가다. 

모건스탠리의 카티 허버티 애널리스트는 최근 보고서에서 지난해 29억달러였던 애플의 중국내 연 매출이 오는 2012년 90억달러를 넘길 것으로 내다봤다. 

이런 가운데 애플의 중국 공략 강화가 한국내 서비스 부족으로 이어질 것이라는 우려도 적잖다. 지난 달 아이폰4 개통 지연도 애플이 중국에 물량을 우선배치했기 때문으로 알려졌다.

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