Friday, September 2, 2011

The next 100 years there is no need to worry about a separate fuel vehicles are being developed


The next 100 years there is no need to worry about a separate fuel vehicles are being developed. Not for a long time that diesel fuel or gasoline supplement pilga nuclear submarines, as well as nuclear-powered and designed in a way because you are using.
 
In 2009, the Chicago Auto Show is already using a similar principle to the 'Cadillac World thorium fuel concept car', but got enough to actually be in the car the first time that the system is discussed.
 
CNET 美 per day (local time) GE to be issued by the technologist (Texhnologist), citing "(as do General Motors as a road), thorium fuel with enough momentum to use the system prototype is being developed nuclear Cars "he said.

▲ In 2009, debuted at the Chicago Auto Show "World thorium fuel concept car, Cadillac '

Massachusetts research and development (R & D) company, the laser power systems researcher Steven Charles, Max Pell laser (MaxFelaser) has devised a drive. Thorium as a fuel that caused the laser after it warmed up with a steam turbine that turns the water wonrida.
 
Instead of uranium, thorium was used as there is a difference in a compact car equipped with an existing nuclear power plants semyida. The device weighs 226 kilograms (kg), and approximately 250 kilowatts (kW) of electricity is produced. Viscosity of carbon dioxide emissions, there is no strength tekeunolro Ridge said Charles Steven researchers explained through the forest.
 
Google profit gisulporeomin Ted X (TEDx) have already been better than uranium-thorium nuclear fuel by the fact that speech has said several times. Comes less radioactive material, uranium, because there are a lot more reserves. China also thorium as a fuel for the next generation of nuclear reactors to test the jungyirago CNET reported.
 
Meanwhile, a small experimental nuclear reactor with thorium level could be implemented. However, was not adequate to drive a car. Stephen, however, have been working since 1985 'Max Pell laser' systems with tesla steam turbine and generator that can produce a prototype stage through to the registry came into techno said.
 
However, CNET may cast doubt on the viability of the said. Steven researchers developed a prototype about whether you did not say, car manufacturers within two years, how nuclear power would bring the car to the expected results, but over the years because there is no point. Moreover, this approach came out of the vehicle due to fire, could be a safety issue, CNET bulgeojil noted.

▲ 지난 2009년 시카고 오토쇼에 첫 선을 보인 '캐딜락 월드 토륨 연료 컨셉트카'


앞으로 100년간 따로 연료걱정을 할 필요가 없는 자동차가 개발되고 있다. 긴 시간 동안 연료를 보충할 필가 없는 것은 디젤이나 가솔린이 아니라 핵 잠수함처럼 원자력을 동력원으로 사용하는 방식으로 설계되고 있기 때문이다. 
 
이미 지난 2009년 시카고 오토쇼에 비슷한 원리를 이용한 ‘캐딜락 월드 토륨 연료 컨셉트카‘가 나왔으나 실제로 차에 적용될 수 있을 만큼의 시스템이 논의된 것은 이번이 처음이다. 
 
美씨넷은 1일(현지시간) GE가 발행하는 테크놀로지스트(Texhnologist)를 인용해 “(일반자동차처럼 도로주행을 할 만큼) 충분한 추진력을 가진 토륨 핵연료 시스템을 사용하는 핵자동차 프로토타입이 개발되고 있다”고 보도했다. 

▲ 지난 2009년 시카고 오토쇼에 첫 선을 보인 '캐딜락 월드 토륨 연료 컨셉트카'

매사추세츠 연구개발(R&D)회사인 레이저 파워 시스템의 찰스 스티븐 연구원은 맥스펠레이저(MaxFelaser)라는 구동장치를 고안했다. 토륨을 연료로 레이저를 발생시킨 뒤, 이를 이용해 물을 데워 증기터빈을 돌리는 원리다. 
 
우라늄 대신 토륨을 사용했다는 차이가 있을 뿐 기존 원자력 발전소를 소형 자동차에 탑재한 셈이다. 이 장치는 무게가 226킬로그램(kg)이며, 약 250킬로와트(kW)의 전기를 생산한다. 이산화탄소배출이 없다는 점도 강점이라고 찰스 스티븐 연구원은 테크놀로리지스트를 통해 설명했다. 
 
구글과 비영리 기술포럼인 테드엑스(TEDx) 등은 이미 토륨이 우라늄보다 좋은 원자력 연료라는 사실을 여러 차례 강연을 통해 밝힌 바 있다. 방사능 물질이 덜 나오고, 우라늄보다 매장량이 많기 때문이다. 중국도 차세대 핵반응로의 연료로 토륨을 테스트하는 중이라고 씨넷은 보도했다. 
 
그동안 토륨을 사용한 핵반응로는 소규모 실험 수준에서는 구현할 수 있었다. 그러나 차를 구동하기에는 충분하지 않았다. 그러나 스티븐은 지난 1985년부터 연구해온 ‘맥스펠레이저’ 시스템은 테슬라 증기 터빈과 발전기를 이용해 프로토타입을 제작할 수 있는 단계까지 왔다고 테크노로지스트를 통해 밝혔다. 
 
그러나 씨넷은 실현가능성에 의문을 제기하기도 했다. 스티븐 연구원이 프로토타입을 언제 개발할 것인지에 대해 말하지 않았고, 자동차 제조사들이 2년 내에 원자력 발전 방식을 자동차를 출시할 것이라고 예상했으나 수년이 지나도록 결과물이 없다는 점 때문이다. 더구나 이런 방식의 차량이 나온다고 해도 폭발 등으로 인한 안전 문제가 불거질 수 있다고 씨넷은 지적했다.

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