Monday, November 8, 2010

SAS Korea, banking industry analysis in the social media marketing strategy with great success Seminar held [keyibenchi]

SAS Korea, banking industry analysis in the social media marketing strategy with great success Seminar held [keyibenchi]
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Enter 07/10/2010 17:06
 Leading business analytics software company, SAS Korea (Seong-shik Cho representative) the past 6 pm, banks and credit card companies marketing department officials attended the 'social media marketing strategy in the financial industry through the analysis' as the subject of a seminar held at Westin Chosun Hotel said.
In this seminar ▶ ▶ global trend of social media analysis social media strategy, customer insight through ▶ SAS ® SMA (Social Media Analytics, less SMA) framework and the theme was announced, such as utilization.
First, managing director of SAS Korea yijingwon SSP headquarters 'global trend of social media' as the subject "79% of global companies that are already divided into TGIF Twitter, Google, iPhone, facebook, social media sites such as attention, use it for marketing Although the country is using 16% of companies, "he has introduced a variety of overseas cases. Especially in the United States, "Somerset mortgage, ING Direct, Bank of America, JP Morgan, Goldman Sachs, First American Bank, and many other financial institutions to listen to feedback from the customers, talking to customers and leveraging social media," he said.
Analysis of social media expert and SAS Asia Pacific general manager Rachel's look SMA net (Luke Soon) manager 'social media strategy, customer insight through the analysis in' "Many companies pay attention to social media, knowing that because you can not know the exact ROI We are reluctant to invest "and how to measure ROI of social media analysis, was introduced.
Unique Look (Luke Soon) manager "in order to introduce to the business of social media goals of the first companies to clearly define and use social media strategies based on these goals should be established. And the goal is obviously the ROI measurement method is surprisingly simple. "That the charge and said," for example, 'customers our products a lot about communication, I hope' the target, we decided, if the brand references to Wed (Share of Voice), Customer Comments on (Audience Engagement), Wed extended conversation (Conversation Reach), and assuming you want to measure through any channel, "he explained.
'SMA framework and Utilization' introduced the SAS Korea yichangik deputy "of social media in order to analyze the data extraction, data analysis, monitoring, and three areas of the technology you need one SAS these techniques in one framework provides "he charges as" particularly text mining, content category, such as sensitivity analysis and social media analysis, communication groups and opinion leaders together to produce a social network analysis takes place, which integrates a company's internal data, in conjunction with VOC (Voice of Customer) environment can be achieved by constructing a market insight, "said SAS distinction in the framework of the SMA was introduced.
Meanwhile, SAS Korea Seong-shik Cho, president of greeting me with "all the conversations in social media takes place in the world to collect and analyze the latest data, the corresponding work is now inevitable," said "social media marketing, the maximum hwaduin We have to take advantage of its analysis of the financial industry has been given the opportunity to gain a competitive edge, please, "he said.
 
 



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금융 산업에서의 소셜 미디어 분석을 통한 마케팅 전략 

SAS코리아, 금융 산업에서의 소셜 미디어 분석을 통한 마케팅 전략 소개 세미나 성황리 개최 [케이벤치]

2010.10.07 17:06 입력
 세계적인 비즈니스 분석 소프트웨어 기업인 SAS코리아(대표 조성식)는 지난 6일 오후, 은행 및 카드사 마케팅 부서 관계자들이 참석한 가운데 ‘소셜 미디어 분석을 통한 금융 산업에서의 마케팅 전략’이란 주제로 소공동 조선호텔에서 세미나를 개최했다.
이번 세미나에서는 ▶소셜 미디어의 글로벌 트렌드 ▶ 소셜 미디어 분석을 통한 고객 인사이트 전략 ▶ SAS® SMA(Social Media Analytics, 이하 SMA) 프레임워크와 활용 방안 등의 주제가 발표되었다.
먼저 SAS코리아 SSP 본부 이진권 상무는 ‘소셜 미디어의 글로벌 트렌드’를 주제로 “글로벌 기업의 79%가 이미 T.G.I.F.로 대별되는 트위터, 구글, 아이폰, 페이스북 등의 소셜 미디어 사이트에 주목, 이를 마케팅에 활용하고 있지만 우리나라 기업은 16%만이 활용하고 있다”면서 다양한 해외 사례를 소개했다. 특히 미국의 경우 “서머셋 모기지, ING다이렉트, 뱅크 오브 아메리카, JP모건, 골드만삭스, 퍼스트 아메리칸 뱅크 등 많은 금융권에서 고객의 의견을 듣거나 고객과 대화하기 위해 소셜 미디어를 적극 활용하고 있다”고 전했다.
소셜 미디어 분석 전문가이자 SAS 아시아 태평양 SMA 총괄 담당인 룩 순(Luke Soon) 부장은 ‘소셜 미디어 분석을 통한 고객 인사이트 전략’에서 “많은 기업들이 소셜 미디어에 주목해야 한다는 것을 알면서도 정확한 ROI를 알 수 없기 때문에 이에 대한 투자를 꺼리고 있다”며 소셜 미디어 분석의 ROI 측정 방법을 소개했다.
룩 순(Luke Soon) 부장은 “소셜 미디어를 비즈니스에 도입하기 위해서는 우선 기업의 목표를 명확히 정의해야 하며, 이 목표에 따라 소셜 미디어 활용 전략을 수립해야 한다. 그리고 목표가 분명하면 ROI 측정방법은 의외로 간단하다.”고 전하면서, “가령 ‘고객이 우리 상품에 대해 많은 커뮤니케이션을 했으면 좋겠다’는 목표를 정했다면, 해당 브랜드에 대한 언급 수(Share of Voice), 고객의 코멘트 수(Audience Engagement), 대화 확장 수(Conversation Reach) 등을 어떤 채널을 통해 측정할 것인지 정하면 된다”고 설명했다.
‘SMA 프레임워크와 활용 방안’을 소개한 SAS코리아 이창익 차장은 “소셜 미디어를 분석하기 위해서는 데이터 추출, 데이터 분석, 모니터링 등 세 가지 영역의 기술이 필요한데 SAS는 이들 기술을 하나의 프레임워크로 제공하고 있다”고 전하면서 “특히 텍스트 마이닝, 컨텐츠 분류, 감성 분석 등의 소셜 미디어 분석과, 의사 소통 그룹과 오피니언 리더를 도출하는 소셜 네트워크 분석이 함께 이뤄지며, 이를 기업의 내부 데이터와 연계해 통합 VOC(Voice of Customer) 환경을 구성함으로써 마켓 인사이트를 확보할 수 있다”며 SAS의 SMA 프레임워크의 차별성을 소개했다.
한편, SAS코리아의 조성식 사장은 이 날 인사말을 통해 “소셜 미디어 세상에서 이루어지는 모든 대화 속에서 최신 데이터를 수집하고 분석하여 대응하는 일은 이제 피할 수 없는 현실이다”라며 “마케팅 분야의 최대 화두인 소셜 미디어 분석의 활용으로 우리 금융업계가 경쟁력을 확보할 수 있는 기회가 되었기 바란다”고 전했다.





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