Thursday, October 21, 2010

reading mind

reading mind 

[Sales Skills] how to captivate the minds of customers
Read the mind of someone in his position saying geonnera
The kind in China, China, so a lot of bike you're riding inside? Usually for business people on the fence in front of the house to park the bike, to go to work, this too
Simhadeo will be called.
The landlord can not park your bike on the fence not to have tried all kinds of warnings. Please pray that butyeobo article, and threatened the papers implant ... But this was no good.
Which was to devise devise a master of this house to me is a brilliant idea hit me. And all that I have a bike trail intercepted 는데요. That's right ... myeongkapineun
"Rent will be free. Anyone want to take."



- Source / Leap week calendar wepkapi discuss successful strategies (Zeeuw media, 63p)
 
I want to do should not be talking. Read each other's mind, thinking in his position to say.
When you sell your product to the customer. When business talks to the other side. When you go out to your lover.
So that they can move right to the person's mind. So that performance can be achieved.
Rent a house in the parking lot wall of a Chinese gyeokdeon inconvenience. He said, "NO PARKING", "Please, please do not park" ... Just like if their complaints,
The purpose will be not easy to achieve.
Parking for those who have read his mind, saying they're concerned geonnetseupnida. Even complaints, but their hearts do not makes absolutely no sense to people who did not budge. But "some of the bikes will be free," one of the words in their minds kkothyeotgo, parking
Sure has changed.
A blind beggar in New York and was begging for a sign on the carrying. "It is the poor blind. Will die hungry."
His cans were empty, but still.
A man passing by on the back of the brochure was write a new sentence. "Spring is coming. But I can not see the spring."
Then he can start the next and, also received the warm encouragement.
The difference between the two sentences in my shoes right away wrote geulgwa bank's position is different from the written article. "I'm dying of hunger," the holding without the soft sign, just a little movement of mind, "Is it more"
Jinachideon of the bank. But a new article jeophago, "I enjoy the colorful spring and
, Which is blind, how pathetic is that ... "said my mind will be moved.
I want to talk, not read someone's mind, be passed at the end of his position. It is a shortcut to an impressive opponent.


- Source / yebyeongil Economic Notes --


[영업스킬] 고객의 마음을 사로잡는 방법
상대방의 마음을 읽고 그의 입장에서 말을 건네라
중국에서 있던 일인데, 중국은 워낙 자전거들을 많이 타고 다니잖습니까?
보통은 장사하는 집 앞의 담벼락에 사람들이 자전거를 주차하고, 출근을 하는데, 이게 너무
심하더라는 것입니다.
집 주인은 자신의 담벼락에 자전거를 주차하지 말라고 온갖 경고문을 다 써봤습니다.
부탁하는 글을 붙여보기도 하고, 협박하는 글도 써보고... 그러나 소용이 없었답니다.
궁리에 궁리를 하던 중 어느 날 이 집의 주인에게 기발한 아이디어가 생각났습니다.
그리고 그날로 모든 자전거가 자취를 감추었다는데요.
그 명카피는 바로...
"자전거 공짜로 드립니다. 아무나 가져가십시오."


- 출처 / 윤주협의 성공 웹카피 전략 (제우미디어, 63p)

 




내가 하고 싶은 말만 해서는 안됩니다.
상대방의 마음을 읽고, 그의 입장에서 생각하고 말해야 합니다.
제품을 판매할 때는 고객에게.
비즈니스 협상을 할 때는 그 상대방에게.
데이트를 할 때는 연인에게.
그래야 그 말이 상대방의 마음을 움직일 수 있습니다.
그래야 성과를 이룰 수 있습니다.
집 담벼락에 자전거를 주차하는 많은 사람들로 불편을 겪던 한 중국인.
그가 "주차금지", "제발 주차하지 말아주세요"... 처럼 자신의 불편을 호소하기만 했다면,
그는 목적을 이루기 쉽지 않았을 겁니다.
그는 주차하는 사람들의 마인드를 읽었고, 그들의 입장에서 말을 건넸습니다.
아무리 불편을 호소해도, 마음에 와닿지 않아 꿈쩍도 하지 않던 사람들.
하지만 "이 자전거들을 공짜로 드립니다"라는 문구 하나가 그들의 마음에 꽂혔고, 주차를
못하게 변화시켰습니다.
미국 뉴욕에서 한 장님 걸인이 팻말을 들고 구걸을 하고 있었다고 합니다.
"불쌍한 장님입니다. 배가 고파 죽겠습니다."
하지만 그의 깡통은 계속 비어있었습니다.
지나가던 한 사람이 팻말 뒷면에 새로운 문장을 써주었습니다.
"봄이 오고 있습니다. 그러나 나는 봄을 볼 수 없습니다."
그러자 그의 깡통이 차기 시작했고, 따뜻한 격려도 받았다고 합니다.
두 문장의 차이도 바로 내 입장에서 쓴 글과 행인의 입장에서 쓴 글의 차이입니다.
"배가 고파 죽겠다"는 하소연성 팻말에는 별다른 마음의 움직임 없이 그냥 "그런가보다"
하고 지나치던 행인들. 하지만 새로운 글을 접하고는, "나는 이 화사한 봄을 만끽하고
있는데, 저 장님은 얼마나 불쌍한가..."라며 마음이 움직였을 겁니다.
내가 하고 싶은 말이 아닌, 상대방의 마음을 읽고 그의 입장에서 건네는 말.
상대를 감동시키는 지름길입니다.

- 출처 / 예병일의 경제노트 - 

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