What browser, Google Maps body made of?
Google's big projects are always curious to their next move.
Google first launched Google Earth in 2004, when the fancy people who think this service, but this is how to generate revenue and increase user satisfaction dismissed doubts about the reliability of what. Ages in earnest now, however, Google's mobile location services for mobile content in the core took place, Google Maps on a smartphone is installed by default.
If so, the human manifestation of distress in the map browser, which Is the outcome?
Currently, most of Google's services are targeted and unspecific.
However, the advent of mobile and consumer users with real-time information have been available on my own and became a need for specialized information. Typically, the information of where I'm located (eg, near restaurants, near the present location of my friends) in the case of my own to provide specific information can be good examples.
Google's perspective, more than an unspecified number of individuals will want to provide specific information. If you can provide specific information on individuals, specifically for future personal ads, and news delivery will be possible. In other words, Google's largest advertising revenue caused the platform to more effectively enforce the will of the desperate need for development.
An unspecified number of ads shown to be very low CTR. However, if the user clicks the ad associated with me is most likely connected. It is very preferred in the position, as well as advertisers, platform providers perspective, can be priced higher ad rates.
Google's perspective, an unspecified number of individuals rather than providing specific information and effective advertising executive in the future this commitment that we'll want to want to link.
In other words, within the user's Google services, Google is now "self" would love for you is created. Create a human map, it sikyeoseo evolution of individual human data is secure. For example, when using Google services to patients with hypertension and hypertension-related medical information puswihae can give priority to patients with hypertension-related drug ads might expose.
As a result, Google is starting to get the user's self-data to obtain human data've seen the same. Google, Google Earth, as did previously, human data will continue to evolve, the user's body and think that Google will, expressed in polite company that is still known.
Then, each optimized for Google will be able to show the data, users never leave my ego to the service will not be filled.
구글은 왜 인체지도 브라우저를 만들었을까?
구글의 대형 프로젝트는 늘 그들의 향후 행보를 궁금하게 한다.
구글이 구글어스를 2004년 처음 출시 했을 때, 사람들은 이 서비스가 fancy 하다고 생각은 했으나 이걸로 어떻게 수익을 창출해고 이용자 만족을 증대시킬 지에 대해 의구심을 품었다. 그러나 본격적인 모바일 시대가 도래한 지금 구글의 위치 서비스는 모바일의 핵심의 컨텐츠로 자리 잡았고, 스마트폰에 구글 지도는 디폴트로 인스톨 되어 있다.
그렇다면, 이번 인체지도 브라우저는 어떤 고민의 발로에서 나온 결과물일까?
현재 대부분의 구글의 서비스는 불특정 다수를 대상으로 하고 있다.
그러나, 모바일 시대가 도래하면서 이용자들은 실시간 정보소비가 가능해졌고, 내 자신에 특화된 정보의 대한 필요를 갖게 되었다. 대표적으로, 내가 위치한 곳에 대한 정보들 (e.g., 주변 맛집, 현 위치 주변에 위치한 내 친구들)의 경우는 나 자신에 특화된 정보를 제공하는 좋은 예라 할 수 있다.
구글 입장에서는 더 이상 불특정 다수가 아닌 개인의 특화된 정보를 제공하고 싶을 것이다. 개인에 특화된 정보 제공이 가능하면, 향후 개인에 특화된 광고, 그리고 뉴스 전달이 가능할 것이다. 즉, 구글의 최대수익원인 광고를 좀더 효과적으로 집행할 수 있는 플랫폼의 개발이 절실한 것이다.
불특정 다수에게 보여지는 광고는 클릭율이 매우 저조하다. 그러나, 나와 관련된 광고의 경우 이용자 클릭으로 연결될 확률이 매우 높다. 이는 광고주 입장에서도 매우 선호될 뿐 아니라, 플랫폼 제공자 입장에서는 높은 광고단가 책정이 가능하다.
구글입장에서는 불특정 다수가 아닌 개인에 특화된 정보를 제공하고 향후 이를 효과적인 광고 집행으로 연결하고 싶은 의지가 있는게 아닌가 싶다.
즉, 구글은 이제 구글 서비스 내에서 이용자의 “자아”를 만들어 주고 싶어 하는거 같다. 인체지도를 만들고, 이를 진화시켜서 개개인의 인체 데이터를 확보하는 것이다. 예를 들어, 고혈압 환자가 구글 서비스를 이용할 때, 고혈압과 관련된 의학정보를 푸쉬해 줄 수 있고, 환자에게 고혈압 관련 제약광고를 우선적으로 노출할 수도 있을 것이다.
결론적으로, 구글은 이용자의 자아 데이터를 확보하는 시작을 인체 데이터 확보로 본 거 같다. 구글은 이전에 구글어스가 그랬던 것 처럼, 인체 데이터를 계속 발전시켜 나갈 것이고, 이는 구글이 이용자의 신체 및 생각까지도 알려는 의지로 표출될 것이다.
그럼, 구글은 개개인에 최적화된 데이터를 보여줄 수 있을 것이고, 이용자들은 나의 ego가 담긴 서비스를 절대 떠날 수 없을 것이다.
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