(AP), Chee-reporter = TV dramas to the actor's popularity, coupled hyeopchanhan clothing brand is building a big-ass smile.
Two days in August this year, according to Lotte Department Store Lotte Department Store on 10 brand new ipjeomhan youngkaerikteo 'reuwit' two October released yasangjeompeoga middle of last month-old 658,000 won both the quantity was sold a car wearing.
Another piece worth 158,000 won last month by 30 to 90% of the quantity sold stock.
These clothes have been released when the first actress Moon Geun-young were unpopular, but this drama, 'Mary' oebakjung 'sold like hot cakes in the stock since it came out 40-60 percent of general merchandise swept panmaeyulin exceeded.
Edit the store opened last February at the headquarters 'bridge 11' too drama 'Secret Garden' Cardigan suffered by the lead actor Ha (59,000 won) and Cloak (378,000 won) per day, thanks to more than 20 items please call soils have been.
Cape cardigan was sold 100 percent shortly after the broadcast also sojinyul volume amounts to 70%.
Artists sponsorship sales that increase brand awareness, as well as a large beneficial effect deedo Lotte explained.
'Bridge 11' to debut this year showed that compared to other brands since the recognition was significantly lower the high ratings the show last November, while sales spiked 39.4 percent to 10 percent.
Youngkaerikteo Senior Product Planner (CMD) View full exaggeration, "co-sponsored the clothing worn by an actor in Tokyo wearing items that I can feel the chemistry is very popular because it" and "to maximize the effectiveness of each brand to sponsor stores photos in front of progress and to lay posting marketing, "he said.
의류브랜드 드라마 협찬 '효과 있네'
2일 롯데백화점에 따르면 올 8월 롯데백화점 10개 점포에 입점한 영캐릭터 신규 브랜드 '르윗'이 10월 출시한 65만8천원짜리 야상점퍼가 지난달 중순 1차 입고 물량이 모두 매진됐다.
또 15만8천원짜리 원피스는 지난달 30일까지 입고물량의 90%가 팔렸다.
이 옷들은 처음 출시됐을 때는 인기를 끌지 못했으나 배우 문근영이 드라마 '매리는 외박중'에서 입고 나온 이후 불티나게 팔려 일반 상품 판매율인 40∼60%를 훌쩍 넘어섰다.
지난 2월 본점에서 개장한 편집매장 '브릿지11'도 드라마 '시크릿가든'의 주연배우 하지원이 입은 카디건(5만9천원)과 망토(37만8천원) 덕분에 상품 문의 전화를 하루 평균 20여 통 받고 있다.
카디건은 방송 직후 100% 팔렸고 망토 역시 물량 소진율이 70%에 달한다.
연예인 협찬은 해당 상품 판매뿐만 아니라 브랜드 인지도를 높이는 데에도 큰 도움을 준다고 롯데백화점은 설명했다.
'브릿지11'은 올해 첫선을 보인 이후 다른 브랜드에 비해 인지도가 낮은 편이었으나 최근 이 드라마가 높은 시청률을 기록하면서 11월 매출이 10월보다 39.4% 늘었다.
영캐릭터 선임상품기획자(CMD) 김지성 과장은 "협찬 의류는 동경하는 배우가 입은 상품을 나도 입는다는 동질감을 느낄 수 있기 때문에 큰 인기를 끌고 있다"며 "각 브랜드는 협찬 효과를 극대화하려 매장 앞에 사진을 게재해 놓는 등 마케팅을 진행 중"이라고 말했다.
cherora@yna.co.kr
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